تراکت‌های تبلیغاتی ممکن است توسط افراد، شرکت‌ها یا سازمان‌های غیر‌انتفاعی یا دولتی مورد استفاده قرار بگیرند. اهداف استفاده از تراکت تبلیغاتی به شرح زیر هستند:

  • تبلیغ برای رویدادی مانند کنسرت موسیقی، جشنواره یا گردهمایی سیاسی یا اجتماعی.
  • تبلیغ تجارتی که بر پایه‌ی فروش کالا استوار است، مانند سوپرمارکت‌های بزرگ، یا تجارتی که بر پایه‌ی خدمات است، مانند رستوران.
  • انتقال پیامی سیاسی، اجتماعی یا مذهبی که می‌تواند بخشی از کمپینی سیاسی برای نامزد انتخاباتی جهت متقاعد ساختن مردم باشد.
  • استخدام برای شرکت‌ها یا سازمان‌ها

استفاده از تراکت تبلیغاتی مانند کارت‌پستال یا پوسترهای کوچک، روشی کم هزینه برای بازاریابی، تبلیغات یا برقراری ارتباط با عموم مردم است. تراکت‌های تبلیغاتی دارای سایزهای متفاوتی هستند. بعضی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • A4 (تقریبا اندازه‌ی سربرگ)
  • A5 (تقریبا نصف اندازه‌ی سربرگ)
  • DL (اندازه‌ی کارت تبریک)
  • A6 (اندازه‌ی کارت‌پستال)

تهیه و تولید تراکت تبلیغاتی بسیار کم‌‌هزینه است و فقط با یک دستگاه چاپ معمولی می‌توان این کار را انجام داد. استفاده از آنها در دهه‌ی ۹۰ میلادی و با توسعه‌ی سیستم چاپ رومیزی رونق گرفت. امروزه، با کامپیوتر و چاپ‌گرهای خانگی و دستگاه فتوکپی می‌توان به راحتی تراکت‌های تبلیغاتی را چاپ کرد. همچنین در عصر حاضر با استفاده از اینترنت، مشتریان و شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانند طرح‌های مورد نظر خود را با هم مبادله کنند و در نهایت از طریق پُست، محصول نهایی را تحویل بگیرند.

تراکت تبلیغاتی رسانه‌ جدیدی نیست. قبل از جنگ‌های استقلال آمریکا، تعدادی از مهاجرانی که از قانون تمبر (تصویب شده در سال ۱۷۶۵) ناراضی بودند، جلسات و نشست‌هایی ضد این قانون تشکیل دادند. آنها برای جلب حمایت‌ها مجبور بودند هوادارانی برای این جلسات پیدا کنند و به همین دلیل برگه‌ها و جزواتی چاپ و در بین مردم پخش می‌کردند.

در سال‌های ۲۰۰۰، بعضی از دادگاه‌ها در ایالات متحده استفاده از تراکت‌های تبلیغاتی را در بعضی مکان‌ها ممنوع کردند. بعضی از مالکین، تابلوهایی بر ملک خود نصب می‌کنند که نوشته‌ی «تبلیغات نچسبانید» روی آن دیده می‌شود. این نوشته معمولا بر روی حصارهای چوبی که اطراف محلی مسکونی را احاطه کرده‌اند یا دیوار املاکی که تخلیه هستند دیده می‌شود.

نوشتن دیدگاه